MUSIK

Det ska vara roligt och inspirerande med musik. Genom sång och musik lär man sig att uttrycka känslor, texter och budskap blir viktiga. Gruppen och samspelet genomsyrar hela undervisningen och alla har en viktig del i helheten.

Vi satsar på musikaler där hela skolan engagerar sig i både drama, sång och musik. I musikalens form blir all personal och alla ämnen delaktiga, en ovärderlig gemenskap. Vi tror att stå på scen bidrar till ökat självförtroende och självkänsla, att våga vara och bli bekräftad. Vi har bland annat framfört “Kalle Ankas julafton” och “Astrid Lindgrens vänner”.

Instrumentalundervisning prioriteras högt, och därför får alla elever i årskurs 3 till 6 lära sig spela enkla ackord på piano, gitarr och bas. Spelgrupper med max 8 elever. Vi arbetar också mycket med rytm, rörelser och enkla danser.